luku II Eroaminen ja Sovitus:IHMEIDEN TEKIJÄN FUNKTIO

Ennenkuin ihmeiden tekijät ovat valmiita ottamaan vastaan tehtävänsä tässä maailmassa on välttämätöntä että he ymmärtävät pelon vapautumista kohtaan täysin.Muuten he saattavat tietämättään vaalia uskomusta että vapautus on vangitsemista ,uskomusta joka on jo hyvin laajalle levinnyt.Tämä väärinkäsitys saa vuorostaan alkunsa siitä uskomuksesta että vahinko voidaan rajoittaa ruumiiseen.Se johtuu siitä taustalla vaanivasta pelosta että mieli voi vahingoittaa itseään.Ainutkaan näistä erheistä ei ole merkityksellinen koska mielen synnyttämiä harhoja ei ole oikeasti olemassa.Tämän tajuaminen on paljon parempi suojauskeino kuin minkään muotoinen tasojen sekoittuminen koska se panee alulle oikaisun erheen tasolla.On oleellista muistaa että vain mieli voi luoda ja että oikaisun kuuluu tapahtua ajatustasolla.Täsmentääksemme aiempaa toteamusta ,henki on jo täydellinen eikä sen vuoksi oikaisun tarpeessa.Ruumis ei ole olemassa muuten kuin opiskelun apuvälineenä mielelle.Tämä opiskelun apuväline ei ole altis omille erheilleen koska se ei pysty luomaan.Sen vuoksi on selvää että saamaan mieli hylkäämään synnyttämänsä harhat on ainoa aidosti merkityksellinen käyttösovellus luovalle kyvylle.


     Taikausko on mieletöntä eli mielen harhoja synnyttävää käyttöä.Fyysiset lääkitykset ovat "loitsujen" muotoja mutta jos pelkäät käyttää mieltä parantumiseen sinun ei pitäisi yrittääkkään tehdä niin.Se perusasia että olet peloissasi saa mielesi alttiiksi harhojen synnyttämiselle.Tulet sen takia todennäköisesti ymmärtämään väärin kaiken mahdollisesti tapahtuvan paranemisen ja koska itsekeskeisyys ja pelko usein esiintyvät yhdessä ,voit olla kykenemätön hyväksymään paranemisen todellista Lähdettä.Näissä olosuhteissa on sinulle turvallisempaa turvautua fyysisiin parantaviin välineisiin koska et voi väärinkäsittää niitä virheellisesti omina luomuksinasi.Niinkauan kuin tunne haavoittuvuudesta pitää sinut otteessaan sinun ei pitäisi koettaa panna täytäntöön ihmeitä.


     Olen jo sanonut että ihmeet ovat ilmentymiä ihmeille alttiista mielentilasta ja ihmeille altis mielentila tarkoittaa oikea-mielisyyttä.Oikea-mieliset eivät ylistä tai väheksy ihmeiden tekijän taikka vastaanottajan mieltä.Kuitenkaan toimiakseen oikaisuna ihmeen ei tarvitse odottaa vastaanottajan oikea-mielisyyttä.Tosiasiassa sen tarkoitus on palauttaa hänet entiselleen oikeaan mieleen.On kuitenkin olennaista että ihmeiden tekijä viipyy oikeassa mielessään kuinka hetkellisesti tahansa tai hän tulee olemaan kykenemätön palauttamaan oikea-mielisyyttä kellekkään muullekkaan.


     Parantaja joka turvautuu omaan valmiuteensa vaarantaa oman ymmärryksensä.Olet täysin turvassa niin kauan kuin säilytät lujan luottamuksen minun valmiuteeni mutta olet täysin välittämättä omastasi.Jos sinun taipumuksesi ihmeiden tekemiseen eivät toimi kunnollisesti se johtuu aina siitä että pelko on häirinnyt oikea-mielisyyttäsi kääntäen sen päälaelleen.Kaikki ei-oikea-mielisyyden muodot ovat seurausta siitä että olet kieltäytynyt vastaanottamasta Sovitusta itsellesi.Jos otat todella sen vastaan olet tilanteessa jossa huomaat että ne jotka tarvitsevat parannusta ovat yksinkertaisesti ne jotka eivät ole oivaltaneet että oikea-mielisyys on parantumista.


     Ihmeiden tekijän yksinomainen vastuu on että hän ottaa vastaan Sovituksen itselleen.Tämä tarkoittaa sinun käsittävän että mieli on ainoa luova taso ja sen erheet parantaa Sovitus.Kun hyväksyt sen ,mielesi voi vain parantaa.Epäämällä että mielelläsi olisi mitään piileviä tuhoavia kykyjä ja palauttaen sen puhtaasti rakentavat voimat saatat itsesi asemaan ratkoaksesi tasojen sekoittumista toisilla.Sanoma jonka heille silloin välität on totuus siitä että heidän mielensä ovat samalla tavoin rakentavia ja etteivät heidän synnyttämänsä harhat voi vahingoittaa heitä.Vahvistamalla sitä vapautat mielen yliarvostamasta omia keinojaan oppimiseen ja saatat voimaan uudelleen mielen todellisen arvon oppijana.


     Jälleen kerran täytyy painottaa sitä että ruumis ei sen enempää opi kuin luo.Oppimisvälineenä se pelkästään kulkee oppijan mukana mutta jos sille aiheettomasti lahjoitetaan kyky oma-aloitteisuuteen niin siitä tulee vakava este juuri sille oppimiselle jota sen kuuluisi helpottaa.Vain mieli on kykenevä valaistumaan.Henki on jo valaistunut ja ruumis itsessään on siihen liian tyhmä.Mieli voi kuitenkin ulottaa valaistumisensa ruumiiseen tunnistamalla että se ei ole oppija ja näin ollen mukautumaton oppimiseen.Ruumis on toisaalta helppo saada samalle linjalle mielen kanssa joka on oppinut katsomaan sitä kauemmas kohti valoa.


     Oikaiseva oppiminen alkaa aina hengen heräämisellä ja luopumisella fyysisen näkökyvyn luottamiseen.Tämä tuo mukanaan usein pelkoa koska pelkäät mitä sinun henkinen näkökykysi tulee sinulle paljastamaan.Olen sanonut aiemmin että Pyhä Henki ei pysty näkemään erhettä ja on kykenevä vain katsomaan sitä kauemmas Sovituksen suojaan.Ei ole epäilystäkään siitä että tämä saattaa tuottaa epämukavuutta ,tosin se epämukavuus ei ole havainnon lopullinen seuraus.Kun Pyhän Hengen sallitaan nähdä alttarin häväistys Hän myös välittömästi katsoo Sovitusta kohden.Mikään mitä Hän havaitsee ei voi aiheuttaa pelkoa.Kaikki se mitä seuraa henkisestä tietoisuudesta kanavoidaan ainoastaan kohti oikaisua.Epämukavuuden heräämisen avulla tuodaan vain tietoisuuteen tarve oikaisulle.


     Paranemisen pelko saa alkunsa loppujen lopuksi haluttomuudesta hyväksyä yksiselitteisesti että paraneminen on tarpeellista.Se mitä fyysinen silmä näkee ei ole oikaisevaa eikä erhettä voi myöskään oikaista millään välineellä joka on fyysisesti nähtävissä.Niinkauan kuin uskot siihen mitä fyysinen näkökykysi sinulle kertoo ,sinun pyrkimyksesi oikaisuun tulevat olemaan harhaanjohdattuneita.Sinun todellinen kykysi nähdä hämärtyy koska et kestä nähdä omaa häväistyä alttariasi.Mutta johtuen siitä että alttari on häväisty sinun tilasi tulee kaksinverroin vaaralliseksi ellei sitä ole käsitetty.


     Paraneminen on kyky joka kehittyi eroamisen jälkeen jota ennen se oli tarpeetonta.Kuten tilaan ja aikaan liittyvät kaikki seikat sekin on tilapäistä.Kuitenkin niinkauan kuin aika jatkaa olemassaoloaan paranemista tarvitaan suojauskeinona.Näin on koska paraneminen perustuu armeliaisuudelle ja armeliaisuus on keino hahmottaa virheettömyys toisessa vaikket pystyisi hahmottamaan sitä itsessäsi.Suurin osa niistä idealistisemmista toiminta-ajatuksista jotka sinulta nyt luontuvat ovat riippuvaisia ajasta.Armeliaisuus on tosiasiassa heikompi heijastus paljon voimakkaammasta rakkauden käsittävyydestä joka täysin ylittää minkääntyyppisen armeliaisuuden jonka kykenet toistaiseksi kuvittelemaan.Armeliaisuus on oleellista oikea-mielisyydelle siinä rajoitetussa mielessä jossa se voidaan nyt saavuttaa.


     Armeliaisuus on tapa katsoa toista kuin hän olisi päässyt pidemmälle todellisia saavutuksiaan ajassa.Koska hänen oma ajattelunsa on viallista hän ei pysty näkemään että Sovitus on häntä itseään varten tai hänellä ei olisi tarvetta armeliaisuudelle.Armeliaisuus joka hänelle suodaan on sekä sen myöntämistä että hän tarvitsee apua ja sen tunnistamista että hän suostuu ottamaan sitä vastaan.Näiden kummankin hahmottaminen pitää selvästi sisällään riippuvaisuutensa aikaan tehden sen ilmeiseksi että armeliaisuus ilmenee edelleen tämän maailman puitteissa.Sanoin aiemmin että vain ilmestys nousee ajan yläpuolelle.Ihme pystyy ainoastaan armeliaisuuden ilmentymänä lyhentämään sitä.Se pitää kuitenkin ymmärtää että milloin tahansa tarjoat toiselle ihmeen niin sinä lyhennät teidän molempien kärsimystä.Tämä oikaisee sekä takautuvasti että edistyksellisesti.


     

     

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

luku III Viaton käsityskyky: SOVITUS ILMAN UHRAUSTA

luku I IhmeidenMerkitys:PAKENEMINEN PIMEYDESTÄ

luku II Eroaminen ja Sovitus:JUMALAN ALTTARI