luku I IhmeidenMerkitys:SOVITUS JA IHMEET



Minä olen vastuussa Sovituksen prosessista jonka alkuun saattamisen otin tehtäväkseni.Kun sinä tarjoat ihmeen kelle tahansa veljistäni sinä teet sen itsellesi ja minulle.Syy miksi sinä edellät minua on se että minä en tarvitse ihmeitä omaa sovitustani varten mutta pysyn tavoitteessa siltä varalta että sinä et siihen kykene hetkellisesti.Minun osuuteni Sovituksessa on kaikkien niiden erheiden mitätöiminen joita et voisi muulla tavoin oikaista.Kun sinut on saatettu taas tajuamaan alkuperäinen tilasi sinusta itsestäsi tulee luonnollisesti osa Sovitusta.Kun jaat minun haluttomuuteni uskoa erheeseen itsessäsi ja muissa ,sinun on liityttävä mukaan suureen ristiretkeen sen oikaisemiseksi; kuuntele ääntäni ,opi kumoamaan erhe ja menettele oikoaksesi se.Voima aikaansaada ihmeitä kuuluu sinulle.Minä tarjoan tilaisuudet niiden tekemiseen mutta sinun pitää olla valmis ja halukas.Niiden tekeminen tuo vakaumusta kyvykkyyteen koska vakaumus tulee tulosten myötä.Kyky niihin luo mahdollisuuden ,onnistuminen on niiden ilmenismuoto ja Sovitus ,joka on Jumalan lapsien luonnollinen uskontunnustus ,on tarkoitus.


     "Taivas ja maa katoavat" tarkoittaa että ne eivät jatka olemassaoloaan erillisinä tiloina.Minun sanani joka on ylösnousemus ja elämä ei tule katoamaan koska elämä on ikuista.Sinä olet Jumalan aikaansaannos ja Hänen aikaansaannoksensa on kokonaan rakastettava ja kokonaan rakastava.Tämä on kuinka ihmisen tulee ajatella itsestään sydämessään.


        Anteeksiantamuksen kokeneet toimivat Sovituksen välikappaleina.Tultuaan täytetyksi hengellä he antavat anteeksi vastineeksi.Niiden jotka ovat vapautettuja täytyy liittyä veljiensä vapauttamiseen sillä tämä on Sovituksen suunnitelma.Ihmeet ovat se keino jolla Pyhää Henkeä palvelevat mielet liittyvät minun yhteyteeni kaikkien Jumalan luomien pelastukseksi eli vapauttamiseksi.


     Minä olen ainoa joka voi toteuttaa ihmeitä vailla erottelua koska minä olen Sovitus.Sinulla on rooli Sovituksessa jonka minä tulen määräämään sinulle.Kysy minulta mitä ihmeitä sinun pitäisi tehdä.Tämä säästää sinut tarpeettomilta ponnistuksilta koska tulet toimimaan välittömän yhteydenpidon alaisuudessa.Ihmeen epäpersoonallinen luonne on keskeinen osatekijä koska se mahdollistaa minun ohjaavan sen soveltamista ja johdatukseni alaisuudessa ihmeet johtavat äärimmäisen henkilökohtaiseen ilmestyksen kokemukseen.Opas ei hallitse mutta hän kyllä ohjaa jättäen seuraamisen sinun asiaksesi."Äläkä saata meitä kiusaukseen" tarkoittaa "oivalla erheesi ja päätä luopua niistä seuraamalla johdatustani".


     Erhe ei voi oikeasti uhata totuutta joka aina pitää puoliaan sille.Ainoastaan erhe on tosiasiassa haavoittuva.Olet vapaa perustamaan valtakuntasi minne sopivaksi näet mutta oikea valinta on väistämätön jos muistat tämän:

             Henki on ikuisesti armon tilassa.

             Sinun todellisuutesi on vain henkeä.

             Joten olet armon tilassa ikuisesti.    


Sovitus kumoaa kaikki erheet tässä suhteessa ja siten kitkee pelon lähteen.Joka kerta kun koet Jumalalta tulevan vakuuttelun uhkaukseksi ,se johtuu aina siitä että puolustelet aiheetonta tai väärinkohdennettua lojaalisuutta.Kun projisoit tätä muihin sinä kahlitset heitä mutta vain siinä määrin kuin vahvistat erheitä joita he jo ovat tehneet.Tämä tekee heidät haavoittuvaisiksi muiden vääristymille koska heidän käsityksensä itsestään on vääristynyt.Ihmeiden tekijä voi vain ehdoitta hyväksyä heidät ja tämä kumoaa heidän vääristymänsä ja vapauttaa vankeudesta.      


     Sinä reagoit siihen mitä käsität ja käyttäydyt sen mukaisesti.Kultainen Sääntö pyytää sinua toimimaan toisia kohtaan niinkuin haluaisit heidän toimivan sinua kohtaan.Tämä tarkoittaa sitä että molempien käsityskyvyn täytyy olla paikkansa pitävää.Kultainen Sääntö on ohje sopivalle käyttäytymiselle.Et voi käyttäytyä soveliaasti ellet käsitä oikein.Koska sinä ja sinun lähimmäisesi olette saman perheen samanarvoisia jäseniä tulet toimimaan teitä kohtaan sen mukaan millaisena teidät näet.Sinun tulisi tarkastella oman pyhyytesi käsittämisen kautta toisten pyhyyttä.


     Ihmeet kumpuavat mielestä joka on niille valmis.Olemalla yhdistynyt tämä mieli tavoittaa jokaisen jopa ilman että ihmeiden tekijä on siitä itse tietoinen.Koska Sovitus itsessään on yhtä ,yhdistäen kaikki luodut Luojansa kanssa ,ihmeillä on epäpersoonallinen luonne.Sen osoituksena mitä sinä todella olet asettaa ihme mielen armon tilaan.Silloin mieli vastaanottaa sisäisen Isännän ja ulkoisen muukalaisen luonnostaan.Tuodessasi muukalaisen sisään hänestä tulee veljesi.


       Sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä että ihmeellä voi olla vaikutuksia veljiisi joita sinä et tiedosta.Ihme tulee aina siunaamaan sinua.Ihmeet joita sinua ei pyydetä saamaan aikaan eivät ole menettäneet arvoaan.Ne ovat edelleen oman armon tilasi ilmauksia mutta ihmeen toiminta aspekti kuuluisi olla minun ohjauksessani johtuen täydellisestä tietoisuudestani koko suunnitelmasta.Ihmeille alttiin mielen epäpersoonallinen luonne turvaa sinun armosi mutta ainoastaan minä olen siinä asemassa että tiedän minne niitä voidaan suoda.


     Ihmeet ovat valikoivia vain siinä mielessä että ne kohdistetaan sellaisille joilla on niille itse käyttöä.Koska tämän seurauksena on väistämätöntä se että he ulottavat ne muihin ,yhteenhitsautuu Sovituksen vahva ketju.Kuitenkaan tämä valikoivuus ei ota lukuun itse ihmeen suuruusluokkaa koska koon käsite on olemassa tasolla joka on itsessään epätodellinen.Koska ihme tähtää palauttamaan tietoisuuden todellisuudesta niin ei olisi hyödyllistä jos se olisi samojen lakien alainen jotka hallitsevat erhettä jonka se pyrkii oikaisemaan.

     



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

luku III Viaton käsityskyky: SOVITUS ILMAN UHRAUSTA

luku I IhmeidenMerkitys:PAKENEMINEN PIMEYDESTÄ

luku II Eroaminen ja Sovitus:JUMALAN ALTTARI