luku I IhmeidenMerkitys:ILMESTYS AIKA JA IHMEET


Ilmestys saa lakkautettua epäilyn ja pelon täysin vaikkakin väliaikaisesti.Se heijastaa Jumalan ja Hänen luomustensa  alkuperäistä yhteydenpidon muotoa johon liittyy äärimmäisen henkilökohtainen luomisen tunne jota joskus etsitään fyysisistä suhteista.Fyysinen läheisyys ei voi aikaansaada sitä.Ihmeet sen sijaan ovat aidosti ihmisten välisiä ja aikaansaavat aitoa läheisyyttä ihmisten kesken.Ilmestys yhdistää sinut suoraan Jumalaan.Ihmeet yhdistävät sinut suoraan veljeesi.Kumpikaan ei kumpua tajunnasta mutta molemmat koetaan siellä.Tajunta on tila joka aikaansaa toimintaa vaikka se ei innoitakkaan sitä.Olet vapaa uskomaan siihen mitä haluat ja se mitä teet osoittaa sen mitä uskot.

     Ilmestys on syvästi omakohtainen eikä sitä voi mielekkäästi tulkata.Tämän vuoksi mikä tahansa yritys luonnehtia sitä sanoin on mahdoton.Ilmestys aiheuttaa pelkän elämyksen.Ihmeet sen sijaan saavat aikaan tekoja.Ne ovat käyttökelpoisempia nyt johtuen niiden ihmisten välisestä luonteestaan.Opettelemisen tässä vaiheessa ihmeiden tekeminen on tärkeää koska sinulle ei voida sysätä vapautta pelosta.Ilmestys on kirjaimellisesti sanoinkuvaamaton koska se on kokemus sanoinkuvaamattomasta rakkaudesta.

     Pyhä kunnioitus pitäisi säästää ilmestykselle jolle se on täydellisesti ja täsmällisesti soveltuvaa.Se ei ole tarkoituksenmukaista ihmeille koska pyhän kunnioituksen tila on palvova merkiten että joku alempiarvoinen seisoo Luojansa edessä.Sinä olet täydellinen luomus jonka tulisi kokea pyhää kunnioitusta vain täydellisyyden Luojan läsnäollessa.Ihme on näin ollen merkki rakkaudesta samanarvoisten välillä.Samanarvoisten ei pitäisi pyhästi kunnioittaa toisiaan koska pyhä kunnioitus viittaa eriarvoisuuteen.Se on sen vuoksi sopimatonta suhtautumista minua kohtaan.Vanhempi veli on oikeutettu saamaan kunnioitusta suuremman kokemuksensa ja kuuliaisuutta suuremman viisautensa vuoksi.Hän on myös oikeutettu saamaan rakkautta koska hän on veli ja kiintymystä jos hän on aidosti rakastava.Vain minun syvä kiintymykseni oikeuttaa minua saamaan sitä sinulta.Minussa ei ole mitään mitä et pysty saavuttamaan.Minulla ei ole mitään mikä ei tule Jumalalta.Ero meidän välillämme on nyt se että minulla ei ole mitään muuta.Tämän vuoksi minä olen tilassa joka on sinulle vain potentiaalinen.

     "Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani" ei tarkoita että minä olen millään tavalla erillinen tai erilainen sinuun nähden paitsi ajassa ja aikaa ei ole oikeasti olemassa.Tämä toteamus on merkityksellisempi pystysuoralla kuin vaakasuoralla akselilla.Sinä seisot alempana minuun nähden ja minä seison alempana Jumalaan nähden."Ylösnousemisen" prosessissa minä olen korkeammalla koska ilman minua Jumalan ja ihmisen välinen matka olisi liian suuri sinulle taitettavaksi.Minä ulotun tuon välimatkan yli toisaalta vanhempana veljenä sinulle ja toisaalta Jumalan Poikana.Minut on asetettu vastuuasemaan Poikakunnasta minkä täysin kannan johtuen jakamastani syvästä rakkaudesta veljiini.Tämä saattaa vaikuttaa olevan ristiriidassa toteamuksen "Minä ja Isä olemme yhtä" kanssa mutta toteamuksessa on kaksi osaa käsittäen selkeästi että Isä on suurempi.

     Ilmestykset ovat epäsuorasti minun aiheuttamiani koska minä olen lähellä Pyhää Henkeä ja valppaana veljieni valmiudelle ilmestyksiin.Voin täten ojentaa heille enemmän kuin he voivat tavoittaa itselleen.Pyhä Henki toimii viestin välittäjänä korkeammalta tasolta alemmalle pitäen avoinna Jumalasta sinuun suoran kanavan ilmestykselle.Ilmestys ei ole vastavuoroinen.Se kulkeutuu Jumalalta sinulle mutta ei sinulta Jumalalle.

     Ihme minimoi ajan tarpeen.Pituus- eli vaakasuoralla tasolla Poikakunnan jäsenten samanarvoisuuden tunnistaminen näyttää vaativan lähes loputtomasti aikaa.Ihme tuo mukanaan kuitenkin äkillisen vaihdoksen vaakasuorasta pystysuoraan havainnointiin.Tämä tuottaa aikavälin jonka seurauksena molemmat sekä antaja että vastaanottaja kulkeutuvat ajassa edemmäs kuin muutoin.Ihmeellä täten on ainutlaatuinen ominaisuus saada aika häviämään siinä määrin että se tekee kattamansa ajanjakson tarpeettomaksi.Sen välillä kuinka paljon ihme vie aikaa ja kattaa aikaa ei ole keskenään yhteyttä.Ihme korvaa oppimisen joka olisi voinut viedä tuhansia vuosia.Se saa sen aikaan perustana olevalla antajan ja vastaanottajan täydellisen samanarvoisuuden tunnistamisella johon ihme nojaa.Ihme lyhentää aikaa taittamalla sitä kokoon ,siis karsimalla tiettyjä jaksoja sen sisältä.Se tekee tämän kuitenkin laajemman ajallisen mittakaavan puitteissa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

luku III Viaton käsityskyky: SOVITUS ILMAN UHRAUSTA

luku I IhmeidenMerkitys:PAKENEMINEN PIMEYDESTÄ

luku II Eroaminen ja Sovitus:JUMALAN ALTTARI